Satınalma Kararı ve Renklerin Etkisi

Tüketici 15 saniyede ürün ile ilgili genel bir kanıya varıyor. Bu noktada renklerin önemii göz ardı etmek mümkün mü? Renkler, tüketicinin marka algısını ve davranışlarını önemli ölçüde etkileyen unsurlar arasında geliyor. Bu yüzden renkler birçok alanda belli bir algı ve duygu yaratmak için kullanılıyor. 


Renkler, duyuların harekete geçirilmesi için tüketici ile marka arasındaki köprülerin kurulmasını sağlıyor. Satın alma davranışları esnasında renkler birçok duyguyu çağrıştırıyor. Araştırmalara göre renkler, satın alma davranışlarının yüzde 90′ını etkiliyor. Renklerin markaya ya da ürüne kattığı anlamlar ise şöyle sıralanabilir.

• Okyanus rengini anımsatan mavi soğuk, sakinleştirici, rahatlık sağlayan ve huzur veren bir renk olduğu için başarıyı çağrıştırıyor

Kırmızı hareket, girişkenlik, liderlik ve gücü temsil ediyor. Bu yüzden birçok marka bu rengi kullanmayı tercih ediyor.

Sarı ise canlılığı, iyimserliği, coşkuyu ve hareketi vurgulamasına rağmen geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin rengi olarak algılanıyor. Markaların üstünde geçicilik algısı yarattığı için bu renk çoğu zaman tercih edilmiyor.

Yeşil, doğayı çağrıştıran bir renk olduğu için sessizliği , huzuru, iyimserliği ve öz güveni vurguluyor.

Siyah, gücü ve kararlığı temsil eden bir renk olduğu için lüks ürün vde markalarda sıkça kullanılır.

Turuncu, agresif bir renk. Dolayısıyla satın alma, satma ya da abone olma çağrışımı yapıyor.








Hiç yorum yok :

Yorum Gönder